• دوشنبه ۴ دی ماه، ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 9610-493-5
  • خبرنگار : 59001
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

عدم توازن نیروی انسانی به لحاظ جنسیتی یکی از مشکلات آموزش‌وپرورش

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین با اشاره اجرای سند تحول بنیادی گفت: عدم توازن نیروی انسانی به لحاظ جنسیتی یکی از مشکلات آموزش‌وپرورش در چهار سال گذشته بود.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین،
به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین، سالار قاسمی در نشست تخصصی ساماندهی نیروی انسانی با حضور حمید علیین معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش استان قزوین در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک سند بالادستی که به‌شدت مورد تأکید مقام معظم رهبری است و دولت یازدهم بر اجرای سند تحول بنیادین الزام عملی دارد.

وی ادامه داد: هر اقدامی، نقشه راهی می‌خواهد و ما امروز در آموزش‌وپرورش نقشه راهمان سند تحول بنیادین است که باوجود سند بنیادین آموزش‌وپرورش مسیر حرکت تعلیم و تربیت یک مسیر تعریف‌شده است و بامطالعه این سند می‌دانیم هدفمان از تعلیم و تربیت فرزندانمان چیست.

قاسمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۴۰ مدرسه با ظرفیت یک تا 10 دانش‌آموز وجود دارد که همین موضوع اهمیت ساماندهی نیروی انسانی را دوچندان می‌کند و با توجه به اقدامات انجام‌گرفته در حوزه نیروی انسانی هنوز مشکلات جدی در پایه دوازدهم پابرجا بوده و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

به گفته وی پایه نهم و انتخاب رشته چالش ملی است که دولت باید در این زمینه وارد عمل شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: مازاد نیروی انسانی در مقطع متوسطه ساماندهی شد که کار سختی بود و در این زمینه عدم تناسب جنسیتی معضلی جدی است در کشور که می‌توان به‌طور مثال مازاد نیروی خانم و کمبود نیروی انسانی آقا در استان قزوین را نام برد.

قاسمی اضافه کرد: به دلیل استقرار پایه دوازدهم مجبور شدیم تا با جذب نیروی فنی و حرفه‌ای نیروهای کاردان خود را از دست بدهیم.

وی تأکید کرد: با توجه به استقرار پایه دوازدهم و اضافه شدن ۵۰۰ کلاس درس در سال آینده٬ نیاز به ۵۰۰ کارگاه مجهز خواهیم داشت. اولویت اول آموزش‌وپرورش ساماندهی نیروی انسانی است که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین با اشاره به اجرای استقرار پایه نهم اضافه کرد: برای ۱۰ هزار دانش‌آموز در پایه دوازدهم هزار و ۲۰۰ معلم نیاز داریم و در همین راستا به ۸۰ آزمایشگاه نیاز خواهیم داشت.

قاسمی با اشاره به تدریس معاونان و مدیران مدارس یادآور شد: به جهت کمبود حمایت‌های مالی و افزایش مهارت و دانش در حال حاضر ۳۱۳ نفر فعال در کلاس‌های درس تدریس می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جذب نیروهای فنی و حرفه‌ای اقداماتی انجام‌شده و آموزش‌وپرورش نگاه کارشناسی به مسائل داشته‌ایم اما درزمینهٔ ساماندهی نیروی انسانی معضلات جدی در آموزش‌وپرورش داریم.

قاسمی اضافه کرد: ماه گذشته اولین جلسه در رابطه با استقرار پایه دوازدهم برگزار شد و مشکلات نیروی انسانی٬ تجهیزات و امکانات در پایه دوازدهم موردبررسی قرار گرفت که امیدواریم تدابیری اندیشیده شود نا این معضلات برطرف شده و اعتبارات ویژه برای تجهیز هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شود

به گزارش ایسنا، در ادامه جلسه رونمایی از کتاب برنامه سالانه 97-96 اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین با حضور علییّن معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فن‌آوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش نیز صورت پذیرفت.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: