• چهارشنبه ۲۰ دی ماه، ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9610-10290-5
  • خبرنگار : 59001
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

استقرار پزشک طب اورژانس در بیمارستان شهید رجایی قزوین

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پزشک طب اورژانس، برای درمان بیماران در اورژانس مرکز است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مهدی یوسفی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست کادر درمان اورژانس و تحت نظر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی اظهار کرد: پزشک و پرستاری که در حین کار، از روی محبت، کار درمان بیمار را انجام می‌دهد و با او صحبت می‌کند، تا حدود زیادی، درد بیمار را کاهش می‌دهد.

این پزشک متخصص ارتوپدی مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی تصریح کرد: هر چه قدر در کار باانگیزه و با محبت پدرانه و مادرانه به فریاد بیماران برسیم، به همان اندازه برکت در زندگی بیشتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر 20 درصد کار با آرامش و محبت کردن بیمار همراه باشد، بالغ‌بر 80 درصد رضایت او را بالا می‌برد و معکوس آن، یعنی 80 درصد کار بدون محبت، فقط 20 درصد رضایت بیمار را به همراه خواهد داشت.

متولی توسعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پزشک طب اورژانس، اولین پزشک در درمان بیماران در اورژانس مرکز است و مسئولیت درمان اولیه بیمار بر عهده دارد.

وی ضمن تقدیر از کادر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی، گفت: سیستم مدیریت و درمانی مرکز، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

یوسفی ادامه داد: خوشبختانه تیم درمان این مرکز، نیاز به توضیح پزشک متخصص ندارد و از همان ابتدای کار، تمام کادر مرکز، مسلط به کار خود بوده و به بهترین شکل ممکن، کار درمان بیماران را انجام می‌دهند.

اورژانس، حساس‌ترین مکان جلب رضایت بیماران

حسنعلی فرزامی، مدیر پرستاری مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی نیز عنوان کرد: اورژانس یکی از مهم‌ترین واحدهای بیمارستانی است و کار عملیاتی برای بیمار، در بدو ورودش خود را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه خیلی از بیماران به علت ندانستن روند کار در بدو ورود، ناراضی بوده و شکایت می‌کنند که پزشک بر بالین بیمار حاضر نشده است، اظهار کرد: درصورتی‌که در ابتدا، معاینه انجام‌شده و برای مشخص شدن ادامه روند، کادر درمانی باید منتظر نتیجه آزمایشات اولیه باشند.

فرزامی هم تأکید کرد:70 تا 80 درصد کار درمان بیمار در ابتدای پذیرش او انجام می‌شود و صحبت کردن با بیمار ازلحاظ روانی، یکی از اولویت‌های پرستاری است که کمک شایانی به بیمار و همراه او می‌کند تا با خونسردی بیشتری کار درمان بیمار انجام پذیرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست، پرستاران اورژانس و تحت نظر، گپ و گفتی با مسئولان داشتند که علاوه بر معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین، علی طارمی‌ها، محسن ادهمی و حسنعلی فرزامی، به ترتیب رئیس، مدیر و مدیر پرستاری مرکز درباره موارد مطرح‌شده توضیح دادند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: