• یکشنبه ۲۴ دی ماه، ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9610-12090-5
  • خبرنگار : 59001
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

اجرای آسفالت در 14 کیلومتر از قطعه اول محور قزوین الموت تنکابن

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در بازدید از پروژه «قزوین – الموت – تنکابن» با اشاره به قطعهٔ رانشی مسیر از کیلومتر 35 تا 45 گفت: تمهیدات لازم برای مهار محور در حال انجام بوده و مطالعات تکمیلی برای برخی از قسمت‌ها که دارای رانش بیشتری هستند نیز در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در بازدیدی که به همراه معاونین خود از پروژه «قزوین-الموت-تنکابن» داشت، اظهار کرد: پروژه «قزوین- الموت – تنکابن» دارای ۶ قطعه است که اولویت اجرایی در آن تکمیل قطعات ۱ و ۲ و ۳ حدفاصل کیلومتر صفرتا ۶۲ (قزوین تا شهرک) است.

وی افزود: حدود 14 کیلومتر از قطعهٔ اول مسیر آسفالت شده و در 4 کیلومتر بعدی نیز عملیات زیرسازی در دست انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اینکه در کیلومتر 35 تا 45 شاهد رانش در محور هستیم، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای بیشتر قسمت‌ها پیش‌بینی‌شده و در حال انجام است و برای طول 38 تا 42 که بیشترین رانش را دارد مطالعات تکمیلی در دست بررسی است.

وی ادامه داد: پروژه جاده اصلی «قزوین - الموت – تنکابن»، ازجمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین است که باهدف اتصال مرکز به شمال کشور و همچنین کاهش ترافیک مسیرهای منتهی به استان‌های شمالی کشور پیش‌بینی و در حال اجرا است.

حق لطفی در بیان مشخصات محور «الموت-تنکابن» عنوان کرد: این محور به طول ۱۴۸ کیلومتر از کیلومتر ۱۰ آزادراه «قزوین – کرج» آغاز و پس از عبور از منطقه الموت و رشته‌کوه‌های البرز به کمربندی تنکابن متصل می‌شود.

وی در خصوص مزایای احداث این پروژه تصریح کرد: ارتباط سریع و مطمئن استان قزوین و استان‌های مرکزی با شمال کشور، کاهش ترافیک محورهای منتهی به شمال به‌خصوص محورهای «کرج – چالوس» و «قزوین – رشت» ازجمله مزایای احداث این پروژه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد: توسعه و رونق گردشگری در منطقه الموت و شهرستان‌های شمالی واقع در مسیر به لحاظ شرایط طبیعی و تاریخی از دیگر مزایای اجرای این پروژه در استان قزوین است.

وی اعلام کرد: با احداث این پروژه مسافت فعلی «قزوین – رشت – تنکابن» نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت می‌شود.

حق لطفی عنوان کرد: این پروژه با عرض ۱۱ متر، با ۳۰۶ دستگاه آبرو، ۱۳ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۳۲۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل به طول ۱۴۹۵۰ متر است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: