• شنبه ۱۸ فروردین ماه، ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 971-1491-5
  • خبرنگار : 59001
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

معاون اقتصادی استاندار:

رسانه‌ها به ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی کمک کنند

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: رسانه‌ها و مطبوعات و به‌ویژه رسانه ملی باید در تبلیغ کالای داخلی همت کرده و شرایط سهل و ارزانی را برای این کار مهیا کنند که فرهنگ‌سازی رسالت رسانه‌هاست.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین،
منوچهر حبیبی در اولین جلسه کارگروه اشتغال که روز شنبه در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت دادن به شعار سال اظهار کرد: در حمایت از کالای ایرانی مسئولان باید از خود شروع کنند و سپس مردم با خرید محصولات ایرانی همراهی لازم را با دولت به عمل‌آورند.

وی بیان کرد: با خرید کالای داخلی به تولید و اشتغال کشور کمک می‌شود لذا انتظار می‌رود مردم با فرهنگ کشورمان خرید کالای ایرانی را به خارجی ترجیح دهند.

حبیبی تصریح کرد: نقش اصلی و بازیگر اصلی در تحقق شعار سال خود مردم هستند و می‌توانند این مسیر را با گرایش خود به خرید کالای ایرانی هموار کنند.

وی اضافه کرد: مخاطب ویژه بعدی مسئولان هستند یعنی ادارات مختلف اعم از بیمه، استاندارد، مالیات، سازمان صنعت، بانک‌ها رسالت سنگینی دارند و همه باید شرایط را برای تولید آسان و کم‌هزینه فراهم کنند تا بستر حمایت واقعی از تولید در کشور و استان فراهم شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: قاچاق چند میلیارد دلاری کالا بزرگ‌ترین آسیب را به تولید ملی وارد می‌کند لذا از نیروهای انتظامی و امنیتی انتظار داریم در برخورد با کالای قاچاق تلاش بیشتری کنند.

وی اضافه کرد: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی ازجمله بیمه تأمین اجتماعی، امور مالیاتی با درک شرایط تولیدکننده در شرایط رکود اقتصادی با کارآفرینان همراهی لازم را انجام دهند و از واردکردن فشار به این افراد جلوگیری کنند وضعیت بهتری برای حمایت از تولید ایجاد می‌شود.

حبیبی عنوان کرد: تسریع در انجام امور تولیدکنندگان باید بیشتر شود تا این افراد احساس کنند مسئولان عزم جدی در حل مشکلات تولیدکننده دارند و آن‌ها را در پیچ‌وخم‌های اداری معطل نکنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های دولتی باید از خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد جدا خودداری کنند که این کار بازار فروش خوبی برای تولیدکننده داخلی مهیا می‌کند.

حبیبی تشریح کرد: ادارات مکلف‌اند از کالای ایرانی استفاده کنند و ما هم باید آن‌ها را همراهی کنیم البته در این میان تولیدکننده هم باید با جدیت مرغوبیت کالا را جدی بگیرد و با عرضه آن با قیمت مناسب زمینه استقبال مصرف‌کننده از خرید کالای ایرانی را مهیا کند.

وی اضافه کرد: امروز در عصری قرار داریم که شرایط تجارت و رقابت جهانی ایجادشده و ما هم برای رقابت‌پذیری باید با درک شرایط موجود بدانیم اگر کالای مرغوب تولید نکنیم نمی‌توانیم بازار داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهیم و محکوم به شکست خواهیم بود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: کالای تولیدکننده ما به نیاز مشتری باید پاسخ دهد زیرا امروز دیگر کسی کالای غیراستاندارد و نامرغوب استفاده نمی‌کند و اگر تولیدکننده نتواند رضایت مشتری را جلب کند مردم ناچار به خرید کالای خارجی هستند.

وی گفت: واحدهای تولید باید به روز شوند و واحدهای پژوهشی خود را فعال کرده و با کم کردن هزینه‌های سربار با قیمت مناسب در تولید و بازاریابی مناسب زمینه فروش کالای خود را فراهم کنند و به سود مناسب هم برسند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها و مطبوعات و به‌ویژه رسانه ملی باید در تبلیغ کالای داخلی همت کرده و شرایط سهل و ارزانی را برای این کار مهیا کنند که فرهنگ‌سازی رسالت رسانه‌هاست.

حبیبی یادآور شد: باید مطبوعات و صداوسیما با تبلیغ مؤثر و فراگیر خرید کالای ایرانی را در جامعه نهادینه کنند تا این کار به فرهنگ و افتخار تبدیل شود زیرا قدرت زیادی در رسانه هست که باید بکار گرفته شوند که در این میان بسیاری از تولیدکنندگان انتظار دارند هزینه‌ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: هزینه‌های آگهی و تبلیغات در رسانه‌ها باید تعدیل شود تا رسانه‌ها که نقش محوری در میان مردم و مسئولان دارند برای برند سازی نیز همت کنند و امیدواریم با کمک مردم، مسئولان، رسانه‌ها و تولیدکنندگان دست‌به‌دست هم دهیم تا شعار سال محقق شود.

معاون اقتصادی استاندار مطرح کرد: روند پرداخت تسهیلات بهین یاب تا ابلاغ دستورالعمل جدید به شیوه سال قبل انجام می‌شود و راستی آزمایی با مدیریت فرمانداران باید دنبال شود تا ببینیم چقدر از وام‌ها منجر به تولید و اشتغال شده و موانع و اشکالات استخراج‌شده و برای سال جدید برطرف شود.

حبیبی تصریح کرد: بازدید از واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری ادامه داشته باشد و با تزریق تسهیلات به واحدهایی که نیازمند نوسازی و بازسازی هستند زمینه رونق این واحدها فراهم شود.

وی گفت: برخی استان‌ها تسهیلات خوبی گرفته‌اند و از مدیران بانک‌ها انتظار همراهی بیشتری در دادن تسهیلات رونق تولید داریم.

حبیبی یادآور شد: در صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین برنامه ویژه داریم هرچند در صنعت و کشاورزی اقدامات خوبی شده و زیرساخت‌ها تا حدودی فراهم‌شده اما در گردشگری باید جدی‌تر باشیم.

وی بیان کرد: با داشتن 2 هزار و 500 واحد کشاورزی و 3 هزار و 500 واحد صنعتی داریم اما در بخش گردشگری ظرفیت جوان و خوبی هست که باید از آن به‌خوبی استفاده کنیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین افزود: امروز رقابت بین استان‌هاست و شهرهای اطراف ما شامل زنجان، همدان، گیلان بیکار نیستند و برای رونق گردشگری تلاش می‌کنند و ما نباید از آن‌ها عقب بمانیم.

حبیبی گفت: با افزایش ۳۶ درصدی مسافر و اقامت می‌توانیم از این ظرفیت برای رونق اشتغال استفاده کنیم زیرا این حوزه هم مولد و هم اشتغال‌زاست و می‌تواند به فعالیت‌های ما شتاب بخشد.

وی اضافه کرد: اولویت استان قزوین حمایت از گردشگری است اما ابتدا لازم است زیرساخت‌ها تأمین و فضاهای اقامتی هرچه سریع‌تر آماده‌شده و دستگاه‌ها و بانک‌ها حمایت کنند و مکان‌های اقامتی که نیاز فوری است به‌سرعت به بهره‌برداری برسد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: مکان‌های اقامتی که نیازمند دریافت تسهیلات هستند باید به‌سرعت شناسایی شود و با یک برنامه جدی و کمک بانک‌ها بتوانند به افتتاح برسند.

وی اضافه کرد: در بازسازی و نوسازی واحدهای گردشگری لازم است همت بیشتری داشته باشیم هرچند معدل بانک‌های ما از کشور بالاتر است که بیانگر همراهی خوب مدیران است اما امسال اولویت ما نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری و تقویت آن است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: