• سه شنبه ۲۱ فروردین ماه، ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 971-3494-5
  • خبرنگار : 59006
  • منبع خبر : گفتگو

یکی از عوامل فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»:

مهمترین مسئله یک هنرمند انقلابی «خودشناسی» است

یکی از عوامل فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»: گفت: مهم‌ترین مسئله که هنرمندان انقلابی باید به آن توجه کنند «خودشناسی» است.

محمد براداران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین با اشاره به اینکه اولین شاخصه هنرمند تراز انقلاب، خودشناسی است؛ تصریح کرد: همه هنرمندان و اقشار مختلف که می‌خواهند درزمینه انقلاب حرکت کنند در اولین گام باید به خودشناسی برسند، در حال حاضر مشکلی که در بین بچه‌های انقلابی به‌ویژه جوانان دهه 70 مشاهده می‌شود عدم خودشناسی است.

وی افزود: طی چندساله گذشته بین هیئت‌ها و پایگاه‌های بسیج جوی راه افتاد که همه به سمت هنر حرکت کنند؛ با توجه به اینکه برخی از افراد حاضر در این محافل به شناخت خودشان نرسیده بودند، تنها چند سال از عمرشان را تلف کردند بی اینکه به جایی برسند.

این هنرمند که عضو تیم جلوه‌های ویژه بصری فیلم تنگه ابوقریب بود؛ اظهار کرد: سن 17 تا 25 سالگی زمان طلایی عمر هر فردی است، اگر فرد به دلیل عدم شناخت از خود و توانایی‌هایش صرفاً در جهت جو حاکم وارد عرصه هنر شود نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: افرادی که می‌خواهند وارد عرصه هنر از نوع متعهد و انقلابی شوند باید روحیه انقلابی و قلبی پاک داشته باشند؛ باید دغدغه‌مند بوده و تا آخر پای کار بایستند،  در کنار همه این موارد لزوم ورود به هر عرصه‌ای خودشناسی است که باید تقویت شده و هر فردی متناسب با ویژگی‌های فردی و روحی خود وارد عرصه‌های مختلف شود.

برادران تأکید کرد: افرادی باید وارد حوزه هنر متعهد و. انقلابی شوند که در این زمینه دارای تخصص باشند، وقتی مقام معظم رهبری بر روی فرهنگ تأکید می‌کنند همه هیئت‌ها به سمت کار فرهنگی و هنری می‌روند در حالی که این کارها تخصصی است و نیاز به سابقه دارد.

وی تصریح کرد: مسئولین و افرادی که در این خصوص وظیفه‌ خدمت رسانی دارند باید دقت داشته باشند که افراد تخصصی را وارد این عرصه کنند چراکه انقلاب صرفاً هنرمند انقلابی نیاز ندارد؛ کشاورز، پزشک و معلم انقلابی هم نیاز دارد که به‌صورت جهادی کار کنند.

عضو تیم جلوه‌های ویژه بصری فیلم تنگه ابوقریب یادآور شد: جهادی بودن درواقع یکی دیگر از ویژگی‌های مهم هنرمندان انقلابی است، هنرمند انقلابی باید برای رضای خدا و بدون چشم‌داشت مالی در این عرصه قدم بردارد، این سخن که چون بودجه نیست کار را رها کنیم درست نیست بلکه باید باقدرت در این عرصه وارد شویم.

وی بیان کرد: هنرمند انقلابی نباید منتظر بودجه یا پشتیبان باشد، از ابتدای انقلاب افراد انقلابی به‌صورت جهادی کار می‌کردند، ما نیز وقتی از طرف مسئولان حمایت نمی‌شدیم و بودجه نداشتیم خودمان به‌صورت جهادی کار را جلو می‌بردیم.

برادران تصریح کرد: هنرمند باید تحلیل‌گر و جامعه‌شناس باشد، فردی که شناخت و قدرت تحلیل ندارد نباید وارد عرصه هنر شود، در این میان نباید بین هنرمندان مرزبندی کرد و هنرمندان را به دودسته انقلابی و غیرانقلابی تقسیم کرد.

وی افزود: ضمن اینکه معتقدم هنرمند متعهد و غیر متعهد معنی ندارد، هنرمندی که در حوزه فیلم جنگی و فضای جدی کار می‌کند با هنرمندی که فضای جامعه را به تصویر می‌کشد فرقی ندارد شاید ازلحاظ عقیده و ظاهر متفاوت باشند اما مرزبندی کار درستی نیست.

این هنرمند عرصه سینما تصریح کرد: چند سالی است که با سازمان اوج همکاری دارم، به دستور مقام معظم رهبری مرزبندی نباید بین هنرمندان ایجاد شود به همین دلیل این سازمان برای تولید آثاری چون پایتخت 5، به‌وقت شام و تنگه ابوقریب همکاری کرد.

براداران خاطرنشان کرد: البته در این میان افرادی هستند که با نظام جمهوری اسلامی عناد دارند و سیاه نمایی می‌کنند که تکلیف آن ها مشخص است و نباید نام مقدس هنرمند را روی آن‌ها گذاشت.

وی با اشاره به فضای هنری قزوین اظهار کرد: استان قزوین درزمینه تخصصی هنر از ظرفیت بالایی برخوردار است و بهترین نیروها در عرصه هنری و تکنیکال در قزوین حضور دارند.

این هنرمند انقلابی تصریح کرد: با اینکه هنرمندان قزوینی توانسته‌اند در سینما وارد شوند ولی به نظر بنده مشکل اصلی این است که انجام پروژه‌های عظیم محدود به پایتخت شده و در شهرستان‌هایی مانند قزوین  فضای رشد مهیا نیست بنابراین متأسفانه چاره‌ای نیست جز اینکه برای پیشرفت در حوزه کاری خودمان به تهران مهاجرت کنیم.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: