• یکشنبه ۱۸ فروردین ماه، ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 981-691-5
  • خبرنگار : 59001
  • منبع خبر : گفتگو

ضرورت توجه به عرضه و تقاضا در بازار مواد پروتئینی و صیفی‌جات

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت باید یک برنامه‌ریزی برای مواد پروتئینی، صیفی‌جات و محصولات کشاورزی انجام دهند تا عرضه و تقاضا، بازار تولید و بازار مصرف ثابت باشد.

علی‌اکبر کبیری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین،
اظهار کرد: بازار محصولات کشاورزی نباید به‌گونه‌ای باشد که در یک سال محصول کشت شود و به علت نبود بازار مناسب سال بعد کشاورز آن را کشت نکند.

 وی اضافه کرد: به علت پایین بودن قیمت پیاز در سال قبل و بی‌بندوباری عرضه و تقاضا در بخش کشاورزی، کشاورزان در سال زراعی جدید آن را کشت نکردند بر همین اساس برای اینکه بتوانیم تولید و مصرف پایداری داشته باشیم باید برای نظام عرضه و تقاضا برنامه‌ریزی صورت گیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی بایستی قسمتی از تولیدات برای بازار داخلی و بخشی نیز برای بازار خارجی باشد تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد و موجب انگیزه برای تولیدکنندگان شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کشاورز انگیزه داشته باشد تولید پایدار می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر قیمت محصول کشاورزی کشت‌شده پایین و صرفه اقتصادی نداشته باشد کشاورز از کشت آن محصول در سال زراعی آینده خودداری می‌کند.

کبیری تشریح کرد: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت باید یک برنامه‌ریزی برای مواد پروتئینی، صیفی‌جات و محصولات کشاورزی انجام دهند تا عرضه و تقاضا، بازار تولید و بازار مصرف ثابت باشد و علاوه بر این‌ها باید بخش صادرات را نیز در کالای خود داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های سربار را تحت پوشش را قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: