• چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 982-8290-5
  • خبرنگار : 59006
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قزوین:

روابط عمومی و رسانه دو بال اطلاع‌رسانی در جامعه هستند/ در استان جلسه محرمانه‌ای نداریم

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قزوین گفت: روابط عمومی نمایندگی پاسخگویی در حریم دولتی و رسانه‌ها پاسخگویی در حریم غیردولتی را بر عهده‌دارند و این دو بال اطلاع‌رسانی در جامعه امروز هستند؛ مدیریت شهری و شورای شهر به‌عنوان نمایندگان مردم باید به پاسخگویی، حقوق شهروندی و فرهنگ شهروندی توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، نصرت‌الله علیرضایی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در صحن علنی شورای شهر قزوین که با حضور اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قزوین که شب گذشته برگزار شد، تصریح کرد: در استان قزوین 135 روابط عمومی فعالیت دارند که اگر روابط عمومی‌های مجموعه مدیریت شهری را نیز در نظر بگیریم بالغ‌بر 160 روابط عمومی در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: حضور ما در صحن شورا به این دلیل است که اهمیت روابط عمومی را به‌عنوان یک قشر مدنی جامعه مطرح کنیم و دغدغه‌های آن‌ها را با شورای شهر در میان بگذاریم، لازمه این‌که هر موضوع را در جایگاه درست خود بفهمیم و انتظارات آن‌ها را بدانیم، شناخت درست از موضوع است.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قزوین اظهار کرد: جامعه شهری جدید جامعه‌ای است که بطن آن را تشکل‌ها و سازمان‌های رسمی و غیررسمی تشکیل می‌دهند، سازمان‌های غیررسمی از جنس مردم و نماینده اقشار مختلف هستند.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی نیز نهادی است که نمایندگی بخشی از جامعه را بر عهده دارد، درواقع روابط عمومی نمایندگی اطلاع‌رسانی و افکار عمومی حوزه فعالیت خود را بر عهده دارد؛ مسئله پاسخگویی، شفافیت و تعامل مدیران با مردم به فعالیت روابط عمومی برمی‌گردد.

علیرضایی تأکید کرد: روابط عمومی نمایندگی پاسخگویی در حریم دولتی و رسانه‌ها پاسخگویی در حریم غیردولتی را بر عهده‌دارند و این دو بال اطلاع‌رسانی در جامعه امروز هستند؛ مدیریت شهری و شورای شهر به‌عنوان نمایندگان مردم باید به پاسخگویی، حقوق شهروندی و فرهنگ شهروندی توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: تحولاتی در جامعه شکل‌گرفته است به‌طوری‌که در جامعه قدیم چیزی به‌عنوان شهروند نداشتیم و حق شهروندی معنا نداشت درنتیجه پاسخگویی مدیران و نظارت مردم به این صورت وجود نداشته اما در جامعه امروزی وظیفه و تکلیف مدیران رعایت حق شهروندی و پاسخگویی است.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قزوین یادآور شد: مردم شورای شهر را به‌صورت موقت به‌عنوان نماینده خود انتخاب می‌کنند و به آن‌ها حق می‌دهند در چارچوب مأموریت‌هایی که به شورا واگذارشده است تصمیم‌گیری کنند در مقابل شورای شهر نیز باید اطلاع‌رسانی در خصوص مأموریت‌ها را انجام دهد و پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که در جامعه جدید با شهروند مطالبه‌گر مواجه هستیم و مدیران باید به‌صورت دائم اصحاب رسانه و مردم را نسبت به فعالیت‌های خود آگاه کنند، روابط عمومی‌ها نیز باید افکار عمومی شهروندان را در خدمت مدیران دولتی قرار دهند.

علیرضایی یادآور شد: روابط عمومی‌ها با برگزاری نشست‌های خبری، نظرسنجی و دعوت به جلسات، اصحاب رسانه و به‌تبع آن مردم را نسبت به فعالیت‌های صورت گرفته آگاه می‌کنند، در سطح استان قزوین جلسات محرمانه نداریم و مردم را صاحب حق می‌دانیم، رسانه‌ها نماینده افکار عمومی هستند و مدیران باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: مدیران شهری باید تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف را بازوی مدیریتی خود بدانند، جامعه جدید جایی است با جمعیت فراوان که با انفجار اطلاعات و انتظارات روبه‌رو هستیم؛ اگر می‌خواهیم شهروندان در مدیریت شهری مشارکت داشته باشند باید به‌صورت هدفمند از تشکل‌ها استفاده کنیم.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قزوین تأکید کرد: به‌عنوان نماینده روابط عمومی‌ها از اعضای شورا می‌خواهم از تمام اقشار و گروه‌های جامعه برای مشارکت سازمان‌یافته هدفمند و مؤثر استفاده کنند تا شهری پویا، تمیز، بانشاط، آرامش و بااحساس تعلق اجتماعی داشته باشیم.

ایجاد صنف روابط عمومی‌ها، تشکیل خانه روابط عمومی، تأمین امکانات رفاهی، حمایت حقوقی از خبرنگاران، استفاده از روابط عمومی‌ها در کارهای پژوهشی شورای شهر ازجمله مطالبات روابط عمومی‌ها در این جلسه بود.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: